השכרת רכב

אין ספק כי השכרת רכב בחו"ל היא הפתרון האידיאלי לניידות וחופש פעולה מירבי בחופשה. פעמים רבות מסדירים את ההשכרה עוד מהארץ, בין אם דרך סוכנות נסיעות, דרך חברת השכרה מקומית המהווה שלוחה של חברה בינלאומית או דרך האינטרנט כמובן, אחרים מעדיפים לבצע את ההשכרה במדינת היעד לאחר הנחיתה.

אך מעבר לרכב עצמו, התאמה לצורכיכם וכן הלאה – אסור בשום אופן להזניח את נושא הביטוח לרכב. ביטוח רכב שכור בחו"ל יכול לחסוך הוצאות כספיות גבוהות מאוד ואפילו מקרים קשים של תביעות והוצאות אדירות במקרים החמורים.

ההמלצה הגורפת עבור ביטוח השכרת רכב בחו"ל היא לרכוש את הביטוח המקיף ביותר שאפשר וגם לבטל את ההשתתפות העצמית – זאת כך שתוכלו להיות הכי שקטים שבעולם ולכסות את כל הסיכונים להוצאות מיוצרות ובלתי צפויות במהלך ואחרי החופשה.

אך מעבר לכך, חשוב ביותר להבין את התחום ולא פשוט לרכוש ביטוח בלי לקרוא מה הוא אומר או פשוט להגיד לחברת ההשכרה שאתם רוצים את החבילה המקיפה – ידע הוא כוח ובמקרה של השכרת רכב בחו"ל וביטוח הידע הזה יכול לחסוך לכם המון.

קטגוריות לביטוח רכב שכור בחו"ל

גם לגבי ביטוחי רכב בחו"ל יש כמה קטגוריות ביטוחיות כפי שקיים בארץ, כאשר במדינות או אזורים שונים יש הגדרות מחייבות שונות שלגביהן נסביר מיד. ביטוח רכב שכור בחו"ל כולל בעיקר שלוש אפשרויות מרכזיות:

חלוקה נוספת לסוגי הביטוח עבור רכבים שכורים בחו"ל עשית על פי מפתח של ראשי תיבות בהתאם לכיסוי.

קיים רובד ביטוחי המכסה מפני תאונות פיזיות לרכב השכור (CDW), כיסוי למקרה גניבה (LDW) וכיסוי לנזק פיזי לנוסעים (PDW), רובד ביטוחי המעניק פיצוי כספי מעבר לביטוח הפרטי לנסיעות לחו"ל במקרה מוות את פציעה של אחד הנוסעים ברכב (LIS), רובד המאפשר קבלת פיצוי חד פעמי במקרה מוות או פגיעה גורמת מום אחרי תאונה (PAI) ורובד רביעי המעניק כיסוי ביטוחי לאובדן רכוש של הלקוח כאשר הרכב נגנב או נפגע (PEC).

בנוסף, ברוב מוחלט של המקרים ההשכרה עצמה כוללת כברירת מחדל וחובה ביטוח בסיסי (בתשלום כמובן) המבטל את האחריות של הלקוח לפגיעות פיזיות ברכב, אך זהו אינו כיסוי מספיק כלל ועיקר.

כאמור, כדאי באופן כללי לרכוש את הביטוח המקיף ביותר, העלות הגבוהה שווה את השקט הנפשי ולא שווה לקחת סיכון להוצאות גבוהות מאוד במקרה שאכן קורה נזק או פגיעה רק על מנת לחסוך כמה דולרים או אירו.

הבדלי ביטוח בין מדינות

בכל מדינה או אזור יש הגדרות שונות לביטוח רכבים שכורים, חשוב מאוד להכיר את המגבלות וההגדרות הללו ולא להסתמך על המצב במדינה או יבשת אחת בהקשר למדינה אחרת. כמה דוגמאות לכך הן:

כמו כן, ברכישת הביטוח רכב עבור השכרת רכב בחו"ל יש לשים לב לאותיות הקטנות כמו אובדן ביטוח אחרי X ק"מ ביום, גילאי נהגים, ביטוח במעבר בין מדינות (בייחוד באירופה), נסיעה באזורים או כבישים מסוימים וכן הלאה.

אולי יעניין אותך גם:

מדריך לתיירים הישראלים בדובאי

השכרת רכב בדובאי: מרחבי יוקרה ועד מכוניות משפחתיות

דילוג לתוכן