השכרת רכב

גם מי שלא מסכים עם הביטוי שהעולם שייך לצעירים חייב להודות בדבר אחד – בתחום הטיולים ברחבי העולם גדול מאוד השיעור של המטיילים הצעירים.

גם ארצות הברית, אחד היעדים המובילים והמבוקשים בקרב תיירים מכל העולם, מושכת אליה צעירים רבים. למעשה, אל התיירים הצעירים שבמקום יש להוסיף גם את האנשים שמגיעים לשם בכדי ללמוד ויש גם שמגיעים למטרות עבודה, לעיתים לתקופות קצרות.

רבים מאותם צעירים מגלים עניין באפשרות של נהיגה עצמאית ברחבי ארצות הברית. על כן, בחרנו לבחון את האפשרות של השכרת רכב בארצות הברית לצעירים מכמה זוויות חשובות. ראשית, נראה מהו ההבדל בין נהג צעיר לבין נהג חדש ומה אומרות על כך חברות ההשכרה. שנית, נראה אילו רכבים מומלצים במיוחד לצעירים וכן גם היבטים נוספים.

עניין של גיל

ההגדרות הישראליות לגבי נהג צעיר ולגבי נהג חדש אמנם לא מוכרות במלואן בארצות הברית, אולם אין ספק שהוותק בנהיגה ובמיוחד הגיל של הנהג משפיעים גם על השכרת רכב בארצות הברית.

בישראל, כידוע, יש הבדל בין נהג צעיר לבין נהג חדש. נהג חדש הינו נהג שקיבל את רישיון הנהיגה שלו רק לאחרונה, אולם בהחלט יתכן שמדובר גם על נהג בגיל העמידה או אף למעלה מכך. לעומת זאת, נהג צעיר מדבר על קריטריון של גיל. ההגבלות החמורות ביותר חלות על נהג צעיר חדש שזקוק לליווי בנהיגה.

בארצות הברית, חברות ההשכרה מקפידות במיוחד לבדוק את הגיל של שוכרי הרכב הפוטנציאליים. הדבר החשוב ביותר עבורן, מעבר לוותק בנהיגה ולקיומו של רישיון נהיגה בתוקף, הוא גיל מינימאלי. האמריקאים סוברים שנהג שגילו מעל עשרים וארבע שנים יהיה נהג זהיר ואחראי יותר. משום כך, מרבית חברות ההשכרה המקומיות, בוודאי כאשר מדובר על הגדולות והידועות שבהן, יסרבו או לכל הפחות יערימו קשיים על נהג שגילו פחות מעשרים וארבע בבואו לשכור מכונית.

חלק מהחברות יהיו מוכנות לשקול השכרה גם לנהגים צעירים יותר, שגילם פחות מעשרים וארבע שנים, אולם על גיל של למטה מעשרים ואחת אין על מה לדבר. כך הוא הדבר גם במקרה שמדובר בנהגים צעירים שיש להם ניסיון בנהיגה והם כלל לא מוגדרים כנהג חדש על פי הגישה בישראל.

למותר לציין שלגיל הנהג יש השפעה ניכרת גם על המחיר. כאשר מדובר על נהגים צעירים, עלות הביטוח עשויה ליקר את ההשכרה, לעיתים באופן משמעותי. לכן, חשוב מאוד לבדוק את הדברים במעמד חתימת הסכם ההשכרה. למעשה, כדאי לבדוק את הדברים עוד לפני היציאה לחו"ל כדי להימנע מאי נעימויות ומטרחה מיותרת שאין לה כדאיות.

דגמים ואפשרויות

באופן ברור נחשבת ארצות הברית לאחד המקומות בעלי שיעור המינוע הגבוה ביותר. למרות שבעבר הייתה העדפה לרכבים מתוצרת מקומית, כיום ניתן למצוא על הכבישים במדינה גם רכבים אירופאים רבים וכן גם כאלה של יצרנים מהמזרח הרחוק. אגב, לעיתים מדובר על מותגים זרים שמיוצרים במפעלים מקומיים.

כאשר מדובר על נהג צעיר או על נהג חדש יחסית, חשוב באופן מיוחד לבחור את הרכב הנכון לנהיגה. אחרי שמקבלים את הסכמת חברת ההשכרה כדאי להעדיף רכב מוכר, שהנהג כבר התנסה בנהיגה על שכמותו. במידה ודגם כזה בדיוק לא קיים בחברה אליה פונים, כדאי לבקש רכב דומה הן בממדים והן בצורת התפעול.

חשוב, בנוסף לכך, להתאים את הרכב לאופי הביקור. מי שמתכנן טיול ארוך, למשל מחוף לחוף, לא יוכל להסתפק ברכב קטן ועירוני, גם אם זהו הרכב שיש ברשותו בארץ. במקרה זה יש להעדיף רכב חזק ואמין. יש לקחת בחשבון, כמובן, גם את מספר הנוסעים ואת ההבדל בין נסיעה בשני רכבים לעומת היתרון של השכרת רכב גדול אחד.

דילוג לתוכן