השכרת רכב

החוויה של טיול בדרום אפריקה, עבור מרבית הישראלים המבקרים בה בפעם הראשונה, היא כמעט מטלטלת.

מצד אחד הנופים הפתוחים, המרחבים העצומים, הטבע הפראי; ומצד שני, ערי ענק ובהן מגדלים, חנויות כלבו, וכל הנוחות שיכולה לספק עיר מודרנית.

כאשר מתכננים טיול בדרום אפריקה, ואין זה משנה אם מדובר בטיול קצר או ארוך, כדאי מאוד לקחת בחשבון את האפשרות של השכרת רכב.

מקומות רבים שנחשבים לאהובים על המטיילים אינם נגישים מספיק לתחבורה ציבורית, ובכל אופן, לשימוש בתחבורה ציבורית באפריקה יש חסרונות רבים.

האפשרות לדאוג להשכרת רכב מתאים, עוד לפני ההגעה לדרום אפריקה, יכולה לחסוך הרבה כאב ראש. מלבד זאת, כדאי לתכנן את מסלולי הטיול, את המקומות בהם רוצים לבקר, ואת הדרך לשם מראש, ולא לחכות לרגע האחרון.

לאסוף את הרכב

חברות השכרה רבות, מאפשרות, באמצעות אתר האינטרנט שלהן, להזמין את הרכב השכור במהירות ובקלות.

כל מה שצריך, בשלב הראשון, הוא למלא באתר את התאריך שבו רוצים לאסוף את הרכב ומהיכן. את הרכב אפשר לאסוף בשדה התעופה, בערים מרכזיות כגון יוהנסבורג ובמרכזים נוספים.

סוגים ומחירים

כשבוחרים את סוג הרכב שבו מבקשים לנסוע, חשוב להתייחס למרחקים שאמורים לגמוע במהלך הטיול, למספר הנוסעים הצפוי, ולסוגי הכבישים שעתידים לחלוף בהם.

בדרום אפריקה ניתן למצוא לצד כבישים מודרניים, מהירים ומוארים, גם שפע של כבישים צדדים בלתי מתוחזקים, שמצריכים, לצד נהיגה זהירה במיוחד, גם שימוש ברכב מתאים.

בין סוגי הרכבים שניתן לשכור בדרום אפריקה ניתן למצוא רכבים מכול הסוגים והמינים, והמחרים – בהתאם.

מכוניות כגון פולסוואגן פולו, טויוטה קורולה והונדה ג'ז, ניתן לשכור במחירים שבין 50 ל-60 דולר ליום; מכוניות מדגמי מרצדס, ב.מ.וו., או אאודי, ניתן לשכור במחירים של שבין 110 ל-130 דולר ליום; במקביל ניתן להשיג רכבי יוקרה שיעלו הרבה יותר, למשל מרצדס מדגם E200 תעלה 250 דולר ליום ואפילו יותר.

דרום אפריקה הפראית

את המשמעות הפראית של דרום אפריקה אפשר למצוא, כמובן, בטיולי הספארי, ואפילו סתם תוך כדי נסיעה בכביש מהיר.

חיות הפרא, אשר במקומות רבים ניתן לראותן באופן בלתי אמצעי, הם מחזה מפעים ומרגש. אבל משמעות פראית אחרת, אפשר למצוא במקום לא כל כך צפוי – למשל על הכביש ובצדדיו.

חיות רבות נוהגות להלך לצד הדרך ולעיתים לחצות אותה, כגון קופי בבון, בקר, עיזים ועוד. גם הולכי רגל מהלכים לצד הכביש, גם בשעות החשיכה, ואלו שעות שקשה מאוד להבחין בהם, בייחוד בדרכים לא ראשיות וחשוכות.

לכן, חשוב כל העת לשמור על ערנות, לנהוג בזהירות להשתדל לנסוע רק לאחר מנוחה טובה, כמו כן מומלץ לדאוג לביטוח מתאים, למקרה שחלילה משהו יקרה על הכביש.

לנוהגים באפריקה גם מומלץ מאוד להישמע להוראות החוק לגבי הגבלות הנהיגה. המהירות המותרת משתנה בהתאם לסוג הכביש שבו נוסעים (למשל כביש מהיר, בעל שני נתיבים, דרך בעלת נתיב אחד, וכדומה).

מהירות בלתי חוקית עלולה להוביל לקנסות גבוהים מאוד בידי המשטרה המקומית. וכאן מגיעה הנקודה הפראית והמפתיעה – חלק מן הנהגים מקומיים מתייחסים להוראות החוק בזלזול מופגן. הם נוסעים במהירות רבה מאוד וחשוב להיזהר מהם, לא להיכנס איתם לעימותים ולא לנסות לחקות אותם.

במקביל, לא נדיר להיתקל בנהגים אדיבים, אשר נותנים זכות קדימה לאחרים. מנהג יפה הוא להודות לנהגים האדיבים באמצעות איתות באורות המכונית.

לא לאבד את הדרך

אמצעי הניווט המודרני, כגון הגי פי אס הייעודי או השימוש בטלפונים חכמים ובעלי תוכנות ניווט, בהחלט מקלים על החיים.

תוכנת ניווט פופולארית בדרום אפריקה היא הטום טום. למרות אמצעי הטכנולוגיה הללו, מומלץ מאוד להצטייד גם במפות רגילות, למקרה הצורך, וללמוד את תוואי הדרך לפני כל נסיעה.

מידע על השכרת קרוונים בחו"ל

דילוג לתוכן