השכרת רכב

ישראלים רבים מוצאים את מדינות דרום אמריקה כמקומות מוצלחים לטיולים. בין היתר מבקרים במדינה חובבי טרקים, חיילים משוחררים, וזוגות צעירים.

נוסף להם, גם משפחות עם ילדים מוצאות בארצות אמריקה הדרומית אטרקציות ועניין רב. האפשרות של השכרת רכב בקוסטה ריקה, אפילו מישראל, הפכה בימנו לאפשרות פשוטה מאין כמוה.

ניתן להזמין רכב בכל אחת מחברות ההשכרה המובילות, בדיוק לתאריכים המתאימים של הטיול המתוכנן.

קוסטה ריקה

מדינת קוסטה ריקה, השוכנת לחוף האוקיינוס השקט, ממוקמת ביבשת אמריקה, בסמוך לקו התפר בין צפון אמריקה לבין דרומה.

בעבר נחשבה קוסטה ריקה למדינה ענייה ונחשלת למדי. אולם, בימנו, בין היתר הודות להיותה אחת המדינות היציבות ביותר בדרום אמריקה, מבחינה פוליטית וחברתית, נחשבת המדינה לבעלת כלכלה מוצלחת.

לכן, אחד המאפיינים של קוסטה ריקה הוא היותה מדינה בטוחה מאוד לתיירים ומטבע הדברים – מתויירת מאוד.

כמו מדינות אחרות בדרום אמריקה, גם אוכלוסייתה של קוסטה ריקה מגוונת למדי, אבל שיעור יוצאי אירופה שבין תושביה גבוה יותר ממרבית שכנותיה. השפה המדוברת במדינה היא ספרדית אך ניתן להסתדר בה טוב למדי גם בעזרת השפה האנגלית.

לפני שטסים

מי שמתכוון לטייל בקוסטה ריקה, לא נדרש להוציא ויזה (אשרת כניסה). ניתן לטייל במדינה אפילו למשך כמה חודשים בלי לדאוג לסידורים מיוחדים.

ניתן להגיע למדינה בטיסות ישירות מישראל, מארה"ב או מאירופה. תיירים רבים משלבים את הביקור במדינה עם טיולים במדינות נוספות מדרום אמריקה והם מגיעים לשם בדרך האוויר או היבשה.

חלק ניכר מהמטיילים בוחרים בדרך של השכרת רכב, כדי לנוע ממקום למקום במהלך הטיול.

למה מומלץ להשכיר רכב?

משפחות וזוגות שחזרו מטיול בקוסטה ריקה, ממליצות בחום על השימוש ברכב שכור. השכרת רכב בקוסטה ריקה נחשבת לאמצעי תחבורה זול למדי וגם נוח.

בשל העובדה שבעונה הגשומה ישנם אזורים קשים למעבר לכלי רכב רגילים, לעיתים כדאי לשקול השכרה של כלי רכב בעלי הנעה אחורית, 4 על 4  או 4 על 2.

לאחר ביקור בבירה של קוסטה ריקה, סן חוזה, אפשר להמשיך בנסיעה קצרה ולמצוא מקומות מרהיבים ומיוחדים. גני המפלים לה פז, למשל, נמצאים מרחק של פחות משעתיים נסיעה מהבירה. ראוי לציין שהדרך לשם יפה להפליא.

מוזיאונים מומלצים

מוזיאונים מומלצים בקוסטה ריקה הם לא מעטים. מומלץ להקצות זמן לביקור במוזיאון הירקן שמציג תכשיטים מקוריים, מעשי ידי הילידים האינדיאנים.

עוד על המורשת הלאומית, על האינדיאנים ועל התקופה שבה חדרה התרבות הספרדית למדינה, ניתן ללמוד במוזיאון הלאומי.

טיול בסגנון קולוניאליסטי

אחת הערים העתיקות בקוסטה ריקה נקראת קארטאגו. קל מאוד להגיע לעיר עם רכב שכור, היישר מסן חוזה.

בעיר ניתן לבקר בכנסיות עתיקות ובראשן כנסיית לה בזיליקה דה נואסטרה. חובבי הגנים לא יוותרו על ביקור בגני לנקאסטר.

השכרת רכב מסוגים שונים

רכב קטן, שמיועד לזוג נוסעים, מדגם ידני, ניתן למצוא בקוסטה ריקה, החל ממחיר של 110 דולר לשלושה ימים. כלי רכב מוכרים יותר לנהג הישראלי ניתן להשיג במחירים של 200 דולר ומעלה.

למשל:

רכב מסוג פג'ו 206 ידני, או טויוטה יאריס, ניתן לשכור לתקופה של שלושה ימים במחרים שבין 220 דולר, לבין 250 דולר.

רכב מקטגוריה שונה, יתאים מאוד לנסיעה במקומות קשים למעבר או למטיילים במהלך העונה הגשומה. מדובר בכלי רכב כגון פורד אקו ספורט, הנעה של 2 על 4, או דיהטסו טריוס, הנעה של 4 על 4, שאותם ניתן לשכור במחירים של 320 דולר עד 350 דולר לשלושה ימים.

קטגוריה יוקרתית יותר של רכבי שטח איכותיים, ניתן לשכור במחרים שבין 500 דולר לבן 600 דולר. בקטגורית רכבים אלה ניתן למצוא לדוגמא את היונדאי טוסון, בדגם ידני, או גיפ' מדגם ליברטי.

דילוג לתוכן