השכרת רכב

האי הקפריסאי נחשב למוקד משיכה של ממש עבור הנופשים הישראלים – הן צעירים והן משפחות. העובדה שקל מאוד להגיע לקפריסין בטיסה, ביחד עם המחירים השווים לכל נפש של השהייה בבתי המלון, הפכו אותה ליעד מבוקש גם לתיירים רבים מכל מדינות אירופה.

בשל העובדה שמערכת התחבורה בכל רחבי האי איננה מפותחת, כדאי מאוד לחשוב על השכרת רכב בקפריסין.

עם רכב צמוד, הרבה יותר קל לנוע בין הערים, ואל האטרקציות השונות הגודשות את האי. חשוב לציין שהנהיגה איננה כמקובל בישראל, בצד ימין של הכביש, כי אם בצד שמאל.

הדבר נותר כמזכרת מימי השלטון הבריטי על קפריסין. מזכרת נוספת, שמקלה מאוד על חייו של התייר הישראלי היא העובדה שרבים מאוד מהמקומיים מדברים היטב בשפה האנגלית, ובמיוחד העובדים בתעשיית התיירות המפותחת.

ים כחול ושמש

בתור אי רחב ידיים, הרי שקפריסין התברכה בשפע של חופים צלולים, שמתאימים מאוד לחובבי הנופש, הים והשמש.

תיירים ונופשים מכל העולם מגיעים אל האי הקסום, במטרה ליהנות ממגוון של פעילויות. לצד חופי ים ובהם מתרחצים רבים, ישנם גם מפרצים ומפרצונים שמציעים אפשרות של נופש רוגע במיוחד. מומלץ מאוד לשכור רכב, ולתור אחת פינות חמד כאלה.

אחרי שנהנים ממנוחה על החוף, תיירים רבים מבקשים ליהנות מפעילויות מהנות כגון לימודי צלילה, גלישת גלים, שיט במפרשיות ועוד.

עתיקות והיסטוריה

כל האי הקפריסאי משובץ פינות חמד שכולן היסטוריה עתיקה. האי עבר במהלך ההיסטוריה תחת ידיהם של כובשים רבים וכל אחד השאיר בו את חותמו.

מכיוון שדווקא היבט זה איננו ממוסד כפי שמקובל באיים אחרים בים התיכון, לעיתם האפשרות היחידה לתור את העתיקות היא להגיע אליהם ברכב שכור.

כדאי לבקר באתרי מורשת יווניים, רומאיים או פניקיים, וכך לזכות בחוויה שלא ניתן לקבל בשום מוזיאון ממוזג.

לינה בקפריסין

אפשרויות הלינה בקפריסין הן רבות ומגוונות. בין האפשרויות השונות ניתן להזכיר את הלינה בסגנון הכפרי, מלונות הדירות, בתי המלון הסטנדרטיים, וכפרי הנופש.

דווקא הלינה הכפרית, שאיננה נפוצה כל כך בקרב התייר הישראלי, היא דרך נפלאה להכיר את האי, את תושביו, ואת מנהגיהם.

בכמה אזורים כפריים נוהגים התושבים להציע השכרה של יחידות מגורים לתקופות קצרות, במיוחד לתיירים. נופש מסוג כזה מאפשר היכרות עם קפריסין האמיתית, להריח את ניחוח השווקים, לחוות את הכפרים הציוריים, לצאת לשמורות טבע, ולסיים במסעדות קטנות ונחמדות.

ברגל וברכב

הבילוי עם רכב שכור מאפשר לעשות הרבה יותר, בזכות הניידות. בין השאר, ניתן ליהנות מטיולים קצרים או ארוכים בשבילים, בהרים ובעמקים. ניתן למצוא בקפריסין אזורים הרריים, לצד שטחי יערות ועמקים, כך שאפשרויות הטיול הן רבות ומגוונות.

חובבי הרכיבה יכולים למצוא אופניים להשכרה ולצאת לטיולי רכיבה בכפרים, בעיירות או בערים. מי שרוצה יכול לצאת גם לטיולי רכיבה על סוסים כבילוי רומנטי או בקבוצה.

נופש משתלם

אי אפשר לדבר על קפריסין בלי להזכיר את מגוון האפשרויות של נופש מהנה ומשתלם במיוחד. בתי מלון, כפרי נופש וקלאבים, מציעים לתייר הישראלי את השיטה האהובה של נופש הכל כלול.

מרכזי נופש כאלה, שאינם נפוצים באזורים הכפריים, נמצאים בדרך כלל בקרבת החוף, סמוך לערים הגדולות כגון אייה נפה ולימסול. צורת בילוי כזאת נפוצה מאוד בקרב משפחות עם ילדים, בזכות שפע האטרקציות והפעילויות.

גם מי שיוצא למטרה של נופש בלבד, יכול להפוך את הבילוי להרבה יותר מכך. האפשרות לשכור רכב במחירים מוזלים, לתקופות זמן קצרות, מאפשרת יציאה קלה ממרכזי הערים ומבתי המלון, ביקור בכנסיות עתיקות, בקפריסין ההררית, או באתרים היסטוריים מענייניים.

דילוג לתוכן