השכרת רכב

קרואטיה, אחת ממדינות הבלקן, נחשבת כיום למדינה יציבה, שמשקיעה מאמצים רבים לקידום הכלכלה והתיירות.

בזכות מזג האוויר הנוח שלה, שפע המים, חופי הים, שמורות הטבע, והאתרים ההיסטוריים, מדובר במקום מצוין הן לטיולים פעילים והן לנופש.

כדי לחוות את שפע האתרים, מומלץ לנצל את האפשרות של השכרת רכב בקרואטיה. כך ניתן לנוע ביתר קלות בין הערים הגדולות, אליהן ובתוכן, וגם אל מסלולי הטיולים, הנהרות, הנחלים וההרים.

ירוק בעיניים

בקרואטיה ניתן לבקר בשמורות טבע מרהיבות עין, שחלקן זכו למוניטין בינלאומי. דוגמא לכך היא שמורת הטבע פליטוויצה. המקום, שקל להגיע אליו באמצעות רכב שכור, זכה למעמד של אתר מורשת עולמית.

בשמורה ישנם כמה מסלולי הליכה, ובמקום ניתן למצוא גם משפחות עם ילדים. ניתן לשלב את ההליכה ביערות מרהיבי העין, עם תצפית על האגמים, ואפילו עם שיט קצר.

הגישה אל הפארק ברכב קלה במיוחד, ולמי שלא מסתפק בטיול של יום אחד מצפה אפשרות מעניינת.

בשטח השמורה ובקרבתה ניתן למצוא בתי מלון ואכסניות נאות, חלקן מעוצבות באווירה כפרית נעימה ואינטימית.

חומותיה של דוברובניק

עיר הנמל דוברובניק נחשבת למרכז תיירותי חשוב של קרואטיה. מדובר בעיר עתיקה, אשר מציעה אטרקציות נפלאות לתיירים המגיעים למקום.

למגיעים ברכב שכור (למשל מנמל התעופה של העיר), אסור לפספס את החומות האדירות, המשקיפות אל הים. איזור החומות, שנשמר בצורה ראויה לציון במשך מאות רבות של שנים, קרוב מאוד אל הנמל הישן של העיר.

מלבד החומות, כדאי להעיף מבט בארמון ספונצה, ובכלל, להקדיש זמן למבנים העתיקים ולרבעים המיוחדים שהעיר משופעת בהם.

לא לוותר על זאגרב

העיר הידועה זאגרב, מהווה מוקד משיכה חשוב. במקום ישנם ארמונות ומבצרים עתיקי יומין וכן מוזיאונים שמציגים את ההיסטוריה העשירה של האזור. מלבד מוזיאונים שבהם תצוגות של יצירות אומנות, או של מוצגים היסטוריים, ישנם גם מוזיאונים ייחודיים כגון מוזיאון המכוניות, שמספק חוויה יוצאת דופן גם למי שאיננו חולה הגה מושבע.

בתור עיר מרכזית וחשובה, ניתן למצוא בזאגרב מסעודת מכל הסוגים, בתי קפה, בתי קולנוע, פאבים, ובכלל, חיי לילה תוססים.

בקיץ, ובעיקר בחורף, אסור לוותר על ביקור בשמורת הטבע הסמוכה לעיר ומתנשאת מעליה – מדבדניצה. השמורה נחשבת לאתר סקי מבוקש ואיכותי, אך היא משופעת בשבילים רבים לטיולים מענגים, קצרים או ארוכים.

חוף ים שמור

מלבד שמורות טבע ובהם אגמים ונחלים, חובבי המים מוזמנים לנצל את חוף הים הארוך של קרואטיה. האקלים בקרואטיה אידיאלי לקיום של פעילות ספורט, פנאי ונופש, בין הגלים ומתחתם.

חובבי הצלילה, גלישת הגלים, האבובים, והשיט מצד אחד, וחובבי המנוחה הרוגעת על כוס משקה צונן מצד שני, בהחלט ירוו נחת.

מלבד חופי ים שמורים ומתוחזקים היטב, ניתן למצוא גם מעיינות מרפא ובתי מרחץ מיוחדים במינם. מי שמתנייד באמצעות רכב שכור, יוכל להגיע בקלות מזגרב לאתר הנופש Terme Tuhelj שכולל בריכות שחיה קרות וחמות, ג'קוזי, סאונה, ואטרקציות נוספות לילדים ולמבוגרים.

נסיעה זהירה בהרים

חלק גדול מקרואטיה הוא הררי, ועל כן הנהיגה יכולה להיות חוויה ואתגר כאחת. הנוף הנשקף מסביב והאפשרויות לטייל הן פשוט אין סופיות, אבל חשוב מאוד להקפיד על כללי זהירות.

מומלץ להיעזר במכשירי ניווט, אך אסור להתבסס רק עליהם. חשוב להצטייד גם במפה ועדיף ללמוד את המסלול מראש.

נסיעות ארוכות וקשות מחייבות מנוחה טובה. כאשר עייפים, מוטב לוותר על נסיעות ממושכות, כדי להימנע מסיכונים מיותרים. אם זה אפשרי, עדיף לנהוג בתורות.

במקרה זה, חשוב להקפיד שהביטוח יכסה את שני הנהגים כאחד.

דילוג לתוכן