השכרת רכב

תאילנד נחשבת לארץ אהובה מאוד על התייר הישראלי. לאחר שצעירים רבו ביקרו בה ונהנו מהחופים, מרכיבה על פילים, או מביקור באיים הקסומים, השתנה הרכב היוצאים אליה.

גם משפחות רבות, כולל ילדים, החלו להגיע לתאילנד. משפחות, אבל לא רק הם, יוכלו ליהנות מחוויה שונה של תאילנד, באמצעות השכרת רכב בתאילנד. הדבר היחיד שצריך לקחת בחשבון, לפני שבוחרים בחברת השכרה, הוא שהנהיגה בתאילנד, כמו באנגליה, היא בצד ההפוך של הכביש.

למרות שהדבר נראה מבלבל, בתוך דקות ספורות מתרגלים לכך, וניתן לנהוג ללא קושי.

חוויית נהיגה אחרת

מרבית האנשים שבחרו באפשרות של השכרת רכב בתאילנד לא הצטערו על כך. מלבד האפשרות לנסוע לאן שמתחשק, מתי שמתחשק, הרי שמדובר בארץ ידידותית במיוחד לנהגים. הכבישים בתאילנד, ברובם הגדול, הם באיכות טובה יחסית, אך מי שמתכנן לנסוע באזורי האיים (קופנגן למשל) צריך להקפיד לבחור בכבישים ראשיים.

ישנם כבישים צדדים או קטנים שאינם בטוחים לנסיעה, ויש כאלה שאפילו אינם מסומנים על גבי מפות או באמצעי ניווט לוויינים.

תרבות הנהיגה במדינה טובה והנהגים אדיבים ומנומסים באופן מפתיע. יוצאים מהכלל הם אזורים עירוניים צפופים ופקוקים, כדוגמת בנגקוק.

מסג' תאילנדי

אחת החוויות שאסור לוותר עליה בתאילנד היא כמובן מסג' תאילנדי. המסג' נחשב לתחום עיסוק מכובד מאוד, וניתן ללמוד את המקצוע בבתי ספר נחשבים ביותר.

למרות שמרבית המעסות הן נשים, הרי שמדובר בטיפול שמצריך כוח רב וכושר גופני גבוה מצד המעסה. באופן מפתיע, טכניקת המסג' התאילנדי שואלת אלמנטים רבים מהיוגה ההודית.

טכניקה זו הופכת את המסג' לאקטיבי במיוחד, ולבעל סגולות רפואיות ובריאותיות יוצאות מהכלל.

טיול לצפון

כשמתכננים טיול לתאילנד, ולאחר ששוכרים רכב מתאים, כדאי לקחת בחשבון את האפשרות לבקר בצפון המדינה.

באזור זה ניתן לטייל ביערות גשם מרהיבים, שהופכים את הטיול לירוק במיוחד. מי שלא יצא לו לבקר ביער גשם, בתאילנד או במקום אחר בעולם, לא יכול להרשות לעצמו לפספס את החוויה.

חופים בתאילנד

תאילנד ידועה בחופיה המרהיבים והצלולים. שווה להקדיש זמן לבילוי ולרגיעה באחד החופים הקסומים. חלק מהחופים מאפשרים בילוי מלא אדרנלין של ענפי הספורט הימי, גלישה גלים או צלילה חופשית.

גם מי שאוהב לשבת על החוף עם משקה צונן ולהרגיש את החול מתחת לרגליים, ימצא את מבוקשו בחוף ים שנראה אחרת לגמרי מזה הישראלי.

מקדש תאילנדי

תאילנד ידועה גם במקדשים המרהיבים שבה. ניתן לבקר במקדשים מתוירים ומודרניים, או במקדשים עתיקים ומסורתיים. במרכזים עירוניים כמו בנגקוק, למשל, המקדשים יהיו, ברובם, חדשים יותר.

מספר המבקרים הזרים בהם רב יותר, ועל כן האווירה שם לא מתאימה למי שרוצה משהו אותנטי. יש אפשרות לחוש את האווירה המיוחדת שמקדש מסורתי, בלי לטרוח יתר על המידה.

תאילנד, כמדינה עתיקה ובעלת מסורת ארוכה, כמקום מושבם של עמים שונים שחיו בה במהלך ההיסטוריה, מכילה מספר עצום של מקדשים בסגנונות עתיקים.

ביקור בצ'אנג מאי, למשל, יכול להוביל את התייר והמטייל למקדשים אותנטיים, ובכמות רבה יותר מאשר בכל מקום אחר בתאילנד.

מכיוון שרבים מהמקדשים נמצאים במקומות יפים ומרהיבים, אפשר לשלב נהיגה ברכב שכור לאחד מהם, ופשוט ליהנות מהנוף שבדרך.

השכרה לא יקרה

השכרת רכב בתאילנד היא משימה פשוטה למדי באמצעות אחת מחברות ההשכרה הבינלאומיות המובילות. ניתן בקלות לשכור רכב עוד לפני הנסיעה, ולחסוך את זמן, טרחה, וגם כסף.

רכב מסוג ניסן, בעל מיזוג אוויר והילוכים אוטומטיים, ניתן לשכור למשך שלושה ימים במחיר של כ-150 דולר.

טויוטה יאריס, רכב אוטומטי, ממוזג, ניתן לשכור בכ-120 דולר לשלושה ימים. קבוצת אנשים, או משפחה גדולה (עד 12 נפשות) תוכל למצוא עניין ברכב מסוג טויוטה קומיוטר, בעל הילוכים ידניים. רכב כזה ניתן לשכור בכ-200 דולר לשלושה ימים.

דילוג לתוכן