השכרת רכב

וושינגטון, בירתה של ארצות הברית הינה עיר יוצאת דופן בכל קנה מידה. מכיוון שזוהי בירתה של המעצמה הגדולה ביותר בעולם, היא מהווה אתר חובה למבקרים הרבה מעבר לאטרקציות תיירותיות גרידא.

העיר, שמנוהלת עם מעורבות ראשונה במעלה של גורמי ממשל, מהווה את ביתם של כמה מוסדות שלטון מרכזיים ושל ארגונים חשובים בעלי השפעה בינלאומית. מכיוון שרבים מגיעים אל העיר כחלק מטיול באתרים נוספים, כדאי לדעת כיצד לעשות שימוש באפשרות של השכרת רכב בוושינגטון ומתי כדאי לשלב את ההתנידות עם אופציות תחבורתיות אחרות.

כדאי לקחת לתשומת הלב שאל העיר עצמה מובילים כמה צירי תנועה ראשיים ומרכזיים. בין היתר ניתן למצוא את כבישי הטבעת המפורסמים. אל העיר וממנה כדאי מאוד להגיע במכונית ולהמשיך ליעדים חשובים בפרברים רחבי הידיים. במאמר מוסגר נציין שעבור הנהג הישראלי מותר לעשות שימוש ברישיון הנהיגה הישראלי. העובדה שמדובר ברישיון מוכר, ממחושב ועם תמונה, הפכה אותו למתאים ברחבי ארצות הברית וכמובן, גם בוושינגטון.

למי שלא שוכר רכב בוושינגטון עצמה ומגיע אליה מתוך כוונה לשכור רכב, חשוב לקחת בחשבון שלא חסרות סוכנויות רכב בעיר. עם זאת, קיימת עדיפות לדאוג לרכב שכור כבר מישראל. באמצעות פניה לחברות רכב בינלאומיות, שמתחזקות מוקדי שירות טלפוניים ואתרי אינטרנט להזמנת השכרה אפשר לוודא שלא יחסר הדגם שבו מעוניינים, בזמן שבו מעוניינים. אופציה זו חוסכת טרחה ובזבוז זמן, במיוחד כשמגיעים במועד עמוס. החיפוש מבעוד מועד מאפשר לכם לעשות השוואת מחירים בין סכנויות הרכב השונות ולבחור במחירים המשתלמים ביותר!

מתאימים את הרכב

את סוג הרכב שבו מתכוונים להשתמש כדאי להתאים לאופי הטיול, למספר המשתתפים וגם לסוג הנהיגה הצפוי. מי שמתכנן טיול מחוף לחוף, עם עצירה בוושינגטון, חייב לדאוג לרכב חזק, עם נוחות מכסימלית בנהיגה. כאשר מדובר על טיול למשפחה גדולה או של מספר חברים, אפשר לשקול השכרה של שני רכבים רגילים או של רכב גדול יותר שיכול להתאים לנסיעה של 8 נוסעים ביחד (7 פלוס נהג).

אפשר לשקול גם רכב דו שימושי, במידה ומתכננים נסיעה גם בפארקים לאומיים בסביבות וושינגטון ובמקומות אחרים בארצות הברית. מומלץ לתכנן מראש את מסלולי הטיול והנסיעה, שכן חלק מנתיבי התחבורה עשויים להיות מבלבלים למדי למי שאיננו מקומי.

להגיע לכל מקום

טיול בוושינגטון הבירה יכלול, קרוב לוודאי, ביקור באין ספור אתרים היסטוריים ולאומיים שהעיר גדושה בהם. אלה אתרי חובה שמשאירים רושם רב על המבקרים. בין היתר שווה להגיע לאזור גבעת הקפיטול, לבקר באנדרטה המפורסמת של העיר, לצלם את המונומנטים המרהיבים, לתצפת על הבית הלבן, מבני הקונגרס, הקתדרלה המרשימה של העיר הספרייה המקומית (מהגדולות בעולם) ועוד.

כאשר מגיעים ברכב שכור מחוץ לעיר ניתן לבחור באחד מהכבישים הראשיים המפורסמים. למגיעים מניו יורק, למשל, נוח להגיע באמצעות כביש I-95. מדובר על נסיעה לא ארוכה, במונחים אמריקניים. עם זאת, בתוך העיר עצמה כדאי לשלב לעיתים בין נהיגה ברכב שכור לבין שימוש באמצעי תחבורה נוספים, לרבות שימוש באופניים כדי להשלים את החוויה.

הנסיעה ברכב שכור, בלב העיר העמוסה יחסית צריכה להיעשות בחכמה. מוטב להימנע מנהיגה בשעות העומס ובמקרה הצורך חשוב לשלב גם שימוש בתחבורה ציבורית. כאשר יוצאים לאזורי הפארקים והגנים המרהיבים, אין תחליף נוח ויעל כמו רכב שכור. בדרך זו ניתן להגיע לכל מקום מעניין, בכל שעה, וגם ליהנות מהנוף שבדרך.

אגב, למגיעים אל העיר אסור להחמיץ את מגוון המוזיאונים. אין אחד שלא ימצא בתוך המגוון העשיר את הדברים שמעניינים אותו. מוזיאוני טבע, היסטוריה, חלל ותעופה, תרבות מקומית, היסטוריית ההתיישבות – את כל אלה ועוד הרבה יותר מציעה וושינגטון למבקרים בה.

דילוג לתוכן