השכרת רכב

לפני שיוצאים לטיול או נסיעת עסקים בחו"ל חשוב להחליט כיצד רוצים להתנייד ממקום למקום. בערים מרכזיות רבות בעולם אפשר להסתדר היטב באמצעות תחבורה ציבורית נוחה, כמו רכבת תחתית או מוניות, אבל ישנם מקומות שבהם עדיף לשכור רכב.

לא תמיד יבחרו שוכרי מכוניות בחו"ל להסתפק ברכב סטנדרטי או משעמם. בין האנשים שירצו לנהוג ברכב יוקרה אפשר למצוא כל מיני סוגים של אנשים. יש בהם חובבי נהיגה ומהירות, אוהבי אתגרים וריגושים, אנשים שהפרוטה מצויה בכיסם והם לא מסתפקים לעולם בפחות מהטוב ביותר.

הבחירה ברכב יוקרה משדרגת את הנסיעה לחו"ל והופכת אותו למשהו אחר; לכן רכבי יוקרה מתאימים גם למי שרוצה חוויה שאותה יזכור לנצח. תמונה מהטיול שבה נשענים בנונשלנטיות על למבורגיני יפהפייה או פרארי אדומה עם גג נפתח, שווה הרבה יותר מאלף מילים.

כל זאת, עוד לפני שהזכרנו את מבטי הקנאה של הנהגים האחרים, המנוע המגרגר בפראות, המושבים הנוחים שאין כדוגמתם והעיצוב הפנימי שהוא פשוט יצירת אומנות.

חשוב לזכור שהשכרת רכב יוקרה בחו"ל גם מאפשרת לנהג ולנוסעים המתלווים אליו, חוויית נסיעה ברמה אחרת. זאת בזכות כבישים מודרניים יותר, רחבים יותר, ומרחבי נהיגה אינסופיים, שאין להם אח ורע בארצנו הקטנטונת.

לפני שמתחילים לנהוג

כמו בכל מקרה אחר שבו שוכרים רכב בחו"ל, גם כששוכרים רכב יוקרה חשוב להקפיד על כמה כללים חשובים:

לא לצעירים מדי

השכרת כלי רכב בחו"ל איננה מיודעת לנהגים טריים או צעירים, לא כל שכן השכרת רכבי יוקרה. במרבית ארצות העולם יש צורך להוכיח וותק נהיגה של 5 שנים לפחות, ולהיות בני 24 שנים ומעלה, בכדי שאפשר יהיה לצאת מחברת ההשכרה עם מפתח לבנטלי, פרארי, אסטון מרטין, יגואר וחברותיהן היוקרתיות.

חשוב לזכור את ההיגיון שבדרישת חברות ההשכרה, שמבקשות להגן על כלי הרכב שלהן ועל בריאות לקוחותיהם. רכבי היוקרה הללו מפתים לנהיגה מהירה. להמריא איתן מ-0 ל-100 זה לא יותר ממשחק ילדים, וגרגור המנוע מתחנן בפני הנהג ללחוץ על דוושת הגז.

מחירה של היוקרה

לא מפליא לגלות שקטגוריית מכוניות היוקרה מגלגלת סכומי כסף גדולים. אנחנו לא מדברים על רכבים נחמדים, כמוBMW Z4  או דגמי מרצדס הנפוצים בכבישי גרמניה, שאפשר להשיג ב-200 דולר ליום.

רכבי יוקרה יותר מפוארים, ומחיר התענוג הוא בהתאם, כדי לקבל את המושכות לרכב מסוג בנטלי, פרארי, או למבורגיני, צריך להתכונן לשלם בין 1200 דולר ועד ל-1600 דולר. מי שמבחינתו פרארי היא השם הנרדף ליוקרה, יוכל לרכוש לעצמו את הזכות לנהוג בדגם GTB 599, החל ממחיר של 2400 דולר ליום.

יוקרה לפי דקה

מי שלא מחפש את הדרך לנוע מנקודה א' ל-ב', וכל אשר חשקה נפשו היא לזכות בחוויית נהיגה של פעם בחיים, אפילו לזמן קצר, יוכל למצוא בכמה ממדינות העולם אופציה מעניינת.

בלאס וגאס שבנוודה, או בעיירה מרנלו, שבאיטליה, ישנן סוכנויות מיוחדות לרכבי יוקרה, שמאפשרות לצאת לנהיגה קצרה בת כמה דקות ועד לשעה. נסיעה בת שעה, ברכב מסוג למבורגיני, למשל, תעלה החל מ-100 אירו, בעוד שנסיעה בת שעה ברכב מסוג פרארי, תטפס למחירים של 400 אירו ויותר.

דילוג לתוכן