השכרת רכב

השכרת רכב בליסבוןפורטוגל הפכה לאחד היעדים התיירותיים החמים והמפתיעים ביותר של השנים האחרונות. יש בפורטוגל נופים מהיפים באירופה, יחד עם עושר תרבותי וערים עמוסות באטרקציות.

עיר הבירה ליסבון מקבלת מקום של כבוד מהבחינה הזו ונחשבת ליעד חובה לביקור למשך מספר ימים לפחות.

אבל האם כדאי לעשות את זה ברכב שכור? מה היו התנאים להשכרת הרכרב בשיא עונת התיירות? האם כדאי להשכיר את הרכב בדקה התשעים? זו כבר שאלה אחרת, שמצריכה מכם להכניס שורה ארוכה של משתנים לתוך המשוואה. במאמר הבא ננסה לספק לכם את כל התשובות.

לא לכולם מומלץ לשכור רכב בפורטוגל

ליסבון היא עיר עמוסה יחסית שנוטה להיות צפופה, בעיקר באזורים התיירותיים העיקריים ובסופי שבוע. יש בה גם מספר "מלכודות" עבור אלה השוכרים רכב, למשל רחובות שקשה מעט לנווט בהם, תמרורים שלא יהיו ברורים לישראלי הממוצע וגם מצוקת חניה (בטח אם מדברים על חניה במחיר סביר).

בתנאים האלה אפשר להבין מדוע לא מעט אנשים יטענו שבליסבון השכרת הרכב היא מעט מיותרת, ושניתן להסתדר בצורה מספקת באמצעות התחבורה הציבורית היעילה של העיר. מצד שני, במקרים לא מבוטלים הרכב דווקא יסייע בכך שהוא יחסוך זמן, שהוא כידוע מצרך מבוקש בכל קנה מידה.

מה גם שנהיגה בליסבון יכולה להיות חוויה, בעיקר אם לוקחים בחשבון את העובדה שבעיר ממוקם הגשר הארוך באירופה (כ-17 מטרים).

למי כן מתאים להשכיר רכב לטיול בליסבון?

ההשכרה מתאימה למי שרוצה לחקור את אזורי הטבע, החופים והכפרים המסורתיים שפורטוגל ידועה בהם. מחוץ לערים התחבורה הציבורית בפורטוגל עלולה להיות מוגבלת, כאשר רכב שכור מעניק גמישות ואפשרות להגיע לכל נקודה שרוצים בפרק זמן סביר.

בחירה מקובלת היא לעשות טיול באזורים רחבים של פורטוגל או אפילו לחצות את הגבול למדינות הסמוכות לה.

חוקי התנועה העיקריים בליסבון

חוקי התנועה של ליסבון לא שונים מן הסתם מאלה של פורטוגל, שיהיו בחלקם הגדול דומים או זהים למה שאתם מכירים מישראל וממדינות אחרות באירופה. הנהיגה היא בצד ימין של הכביש, כשמהירויות הנהיגה המקסימליות צפויות להיות פחות או יותר מוכרות: עד חמישים קמ"ש בכבישים עירוניים, בין תשעים למאה קמ"ש בכבישים בין עירוניים ועד מאה ועשרים קמ"ש בכבישים מהירים.

יש בפורטוגל כולה לא מעט כבישי אגרה, כך שאם אתם יוצאים מליסבון אתם צריכים להפעיל שיקול האם זה כדאי עבורכם לעבור דרכם, לקצר את משך הנסיעה אבל לייקר את המחיר.

מתי מזמינים רכב להשכרה לטיול בליסבון?

בעת הזמנת רכב שכור בליסבון אנחנו ממליצים לכם לבצע מספר בדיקות בסיסיות ביחס לסוג הרכב שאתם שוכרים (קטגוריית רכב, שדרוגים, ידני מול אוטומטי, מספר נוסעים, ואביזרים נלווים), לחברה שמציעה לכם את השירות ולתנאים הספציפיים של הסכם ההשכרה.

בליסבון, כמו בכל יעד אחר בעולם, יש מספר תנאים שמי שעובר אותם צפוי לשלם קנס לא מבוטל: למשל החזרה של הרכב לאחר הזמן שנקבע בהסכם או עם מיכל דלק שאינו מלא. את ההזמנה אתם יכולים לעשות לפני ההגעה לפורטוגל וגם בעיר.

רוב חברות השכרת הרכבים בחו"ל ממליצות לבצע הזמנה מוקדמת כדי שיהיה מגוון רחב של אפשרויות וגם אופציה למחירים נוחים. מיקום השכרת הרכב צפוי להשפיע על הנוחות שלכם אבל גם על המחיר שיידרש מכם לשלם. השכרת רכב בשדה התעופה של ליסבון היא הנוחה ביותר מבחינה טכנית, אבל יקרה יותר מאשר השכרה שלו בעיר עצמה.

דילוג לתוכן