השכרת רכב

מדינת סלובקיה עברה במהלך השנים טלטלות רבות, פוליטיות, חברתיות וכלכליות. כיום, מדובר במדינה מיוחדת במינה שכיף לבקר בה למטרות טיול או נופש, בין אם יוצאים לבד, עם בני זוג, עם משפחה או עם חברים.

בתור מדינה שחברה באיחוד האירופי, מדובר בארץ שעשתה בשנים האחרונות קפיצת מדרגה משמעותית מאוד מבחינה כלכלית ועם זאת המחירים לתיירים עדיין סבירים.

כתוצאה מכך, יש בה מערכת משוכללת ומתוחזקת היטב של כבישים. אם נוסיף לכך את האתרים ההיסטוריים ואת יפי הטבע והאטרקציות השונות שהמדינה משופעת בהם, נגלה שהאפשרות של השכרת רכב בסלובקיה יכולה להיות מעניינת מאוד.

לנהוג אחרת

מחירי השכרת הרכבים בסלובקיה נוחים למדי. לכך חשוב להוסיף את העובדה שמדובר בארץ שחלק ניכר מתושביה מתגוררים בכפרים ובישובים קטנים.

כך, ניתן למצוא לא מעט תיירים שבוחרים לנהוג בה אחרת מאשר במקומות אחרים. אפשרות מעניינת היא לנסוע באופן עצמאי בין יישובים קטנים ובינוניים, להתארח בבתי הארחה, אתרי מרפא ומלונות קטנים דווקא הרחק מהערים הגדולות.

בצורה כזאת ניתן להפוך את הטיול לחוויה מיוחדת מאוד עבור מי שמכיר את מדינות אירופה דרך הבירות והערים הגדולות.

לנהיגה במרחבים של טבע ירוק ונהדר יש אפקט של חופש שמתגלה כמיוחד במינו. כל זאת על רקע של טירות היסטוריות (חלקן שמורות היטב) קתדרלות, ומבנים מיוחדים אחרים, שנוצרו בתקופות שונות ולכן מגוונים מאוד מבחינת ארכיטקטורה.

לא צריך מוניות

גם כאשר מטיילים בערים הגדולות, המודרניות להפליא, כגון ברטיסלבה הבירה, נחמד לוותר על תחבורה ציבורית.

כך אפשר להגיע לכל מקום שרוצים, בכל שעה שרוצים. הדבר חשוב במיוחד בשל הקלות הרבה של יציאה מהערים לעבר אתרים יפהפיים שנמצאים במרחק לא גדול של נסיעה.

החוויה של נסיעה לאורך נחלים ונהרות שוצפים ומרשימים מהנה מאוד וכמוה גם האפשרות לנסוע לפארקים שם אפשר לנסוע באופניים או לטייל ברגל ופשוט ליהנות מהנוף.

אגמים, יערות, חורשות

חלק גדול מהתיירים במדינה לא מוותרים על ביקורי חובה במוזיאונים, באתרים היסטוריים כלליים ובאתרים היסטוריים שהיו שייכים לקהילה יהודית ענפה ששכנה במדינה בעבר.

במקביל, כדאי לשמור מקום גם לטיולי שטח מיוחדים. בסלובקיה ניתן למצוא אגמים צלולים, יערות עבותים וחורשות, שם ניתן למצוא מקומיים ותיירים המבלים בפיקניקים, בג'וגינג, בשיט, בדיג ועוד.

בשנים האחרונות חלה התפתחות משמעותית גם בתחום תיירות החורף, דבר שמהווה בשורה לחובבי הסקי או לאלה שרוצים ללמוד כיצד לגלוש כהלכה.

היכן לשכור רכב?

למרות שבכל הערים הגדולות בסלובקיה ניתן למצוא סוכנויות רכב בינלאומיות וגם מקומיות, רבים מהתיירים דואגים לרכב שכור עוד לפני היציאה לחו"ל.

כאמור, כיום נחשבת סלובקיה לאחת ממדינות אירופה המשגשגות ביותר, כך שגם בתחום השכרת הרכב אין כל בעיה לדאוג לכך מראש.

את כלי הרכב נהוג לאסוף מאחת הערים הגדולות שמרבית התיירים עוברים בהן במהלך הטיול, כך שגם מי שכבר תכנן את הטיול, לא יתקשה לשלב את איסוף הרכב תוך כדי תנועה.

איזה רכב שוכרים?

רבים מהיוצאים לחוץ לארץ מתלבטים באיזה רכב לבחור. התשובה לשאלה זו תלויה בכמה מאפיינים כגון – כמה נוסעים צפויים לנסוע ברכב, האם הנסיעה צפויה להתרחש בכבישים ראשיים בלבד או שמעוניינים גם לרדת לשטח (מה שיצריך רכב של ארבע על ארבע), מהו התקציב שמוקצב למטרת השכרה וכיוצא באלה.

חלק גדול מהאנשים מעדיפים לשכור רכב זהה או לפחות דומה לרכב שאותו הם כבר מכירים מהבית או מנסיעות קודמות. אחרים מעדיפים לשכור דווקא רכב גדול או יקר יותר, מה שמאפשר להם לנסוע ברווחה רבה וגם ליהנות מחוויית נהיגה איכותית במיוחד.

דילוג לתוכן