השכרת רכב

השכרת רכב בסרדיניההאי האיטלקי סרדיניה הוא ללא צל של ספק קסום. רבים מגיעים אליו על מנת לעשות נופש איכותי בחופים המפנקים שיש בו, אבל המענה שמציע האי ממש לא מסתכם בכך. לאורך האי פזורים נופים פראיים המציעים מגוון מסלולי הליכה, עיירות אותנטיות שיחזירו אתכם לזמן אחר ולתקופה אחרת, אתרים היסטוריים חשובים (למשל ה"נוראגים", אוסף של אלפי מגדלים מאבן), אוכל מצוין ועוד.

שאלה שצריכה להישאל היא מהי הדרך הטובה והיעילה ביותר ליהנות מכל הטוב הזה. אחת התשובות לכך היא באמצעות רכב שכור, שמאפשר לגלות את האי באופן מלא.

למה לשכור רכב בסרדיניה?

סרדיניה הוא האי השני בגודלו מבין איי איטליה, שני לסיציליה. מדובר באי בו יש הרבה מאד מה לראות, אבל מנגד האתרים המרכזיים לא נמצאים בהכרח אחד ליד שני. המשמעות היא שכדי למצות את האי בצורה משביעת רצון, על כל מוקדי העניין שלו, רצוי אמצעי תחבורה שיאפשר גמישות והתאמה של המסלול לצרכים, לרצונות וללוח הזמנים.

רק רכב שכור יציע את זה, במיוחד על רקע העובדה שהתחבורה הציבורית בסרדיניה אמנם קיימת אבל רחוקה מלהיות מושלמת. רכב שכור יאפשר לגלות את כל יופיו של האי: את אתרי הטבע הנסתרים, רצועות החוף שאינן פופולאריות לתיירים, או לטייל באתרים התיירותיים.

היות ותשתית הכבישים בסרדיניה היא נוחה, ועל רקע החיסכון בזמן שמאפשר רכב שכור ביחס לאפיקי תחבורה ציבורית, ברור מדוע מדובר בפוטנציאל משמעותי לשיפור חוויית השהות באי.

נהיגה בטוחה בסרדיניה

סרדיניה אמנם שייכת לאיטליה אבל במידה רבה שונה מהאופי האיטלקי: הן מבחינת הנופים, הן מבחינה תרבותית וגם בהתייחס לשפה. האם זה משפיע על הנהיגה בה, האם תנאי השכרת רכב בסרדיניה שונים מתנאי ההשכרה באיטליה?

ובכן, כאן נראה שהתשובה נראית שלילית יחסית. אמנם יש בסרדיניה אלמנטים ייחודיים של הדרך ומספר תקנות אופייניות, אבל בתמונה הכללית אפשר לראות שחוקי התנועה בה דומים מאד עד זהים לאלה של נאפולי, למשל.

הגלגל לא הומצא מחדש

רוב החוקים לא אמורים להפתיע, במיוחד לא למי שמשכיר לראשונה רכב באירופה. הנהיגה בסרדיניה היא בצד הימני של הכביש, כאשר חובת חגורת הבטיחות חלה כמובן הן על הנוסעים מלפנים הרכב והן על אלה שיושבים במושבים האחוריים.

יש להקפיד על החוק בסרדיניה, הקובע שילדים עד גיל 12 חייבים לשבת במושב האחורי של הרכב ולא מקדימה, אלא אם יש במושב הקדמי מושב בטיחות המותאם לגיל שלהם. אנחנו ממליצים עד גיל שנתיים לפחות לא לחשוב אפילו על נהיגה כאשר הילד נמצא במושבים הקדמיים, וגם לא על הושבה שלו עם כיוון הנסיעה.

דילוג לתוכן