השכרת רכב

שירותי השכרת רכב בחו"לגם בארץ וגם בחו"ל, הרבה יותר נעים לטייל, לבלות או לעשות עסקים כשמשלבים ניידות גבוהה. ואיזו דרך תאשר ליהנות מניידות וחוסר תלות בפתרונות תחבורה ציבוריים, מוניות שלא תמיד זמינות או רכבת תחתית דחוסה? השכרת רכב כמובן.

בזכות חברות השכרה מקומיות או בין לאומיות, הנגישות להשכרת רכב גבוהה מתמיד. ואם לא שכרתם עד כה רכב לצורך טיול או לכל מטרה אחרת, ללא ספק תופתעו מהמבצעים, והמגוון ומהיכולת להזמין רכב לכל מקום, מתי שרק תרצו.

קל להזמין באינטרנט

שירותי השכרת רכב בארץ או בחו"ל ניתנים על ידי חברות מקומיות קטנות וכן על ידי חברות בינוניות או גדולות. החברות הקטנות יותר מחזיקות היצע מצומצם יותר של כלי רכב, לרוב מקטגוריות יותר בסיסיות. בחברות הגדולות, ניתן לשכור מגוון דגמים, מכל קטגוריות הרכב המקובלות.

זאת ועוד. בחברות הגדולות קיימת גמישות רבה יותר באיסוף והחזרה, ניתן להחזיר את הרכב ביותר נקודות וסוכנויות. מאידך, גמישות מבחינת גיל הנהג רבה יותר כאשר פונים לחברות קטנות.

ניתן להזמין כיום בקלות כל סוג של רכב, גם באינטרנט. הדבר נכון גם לגבי חברות מקומיות וגם לגבי חברות זרות, גם להשכרה בארץ וגם להשכרה בחו"ל. באתרי חברות ההשכרה ניתן לבחור השכרה בהתאם למדינות נבחרות, לפי תאריכים של יציאה וחזרה, מסנפים ראשיים בשדות התעופה או בערים מרכזיות. ניתן לבחור מיקום אחד לאיסוף ומקום שונה להחזרה, על פי תכנית הנסיעה, מטרתה ויעדיה.

הגבלת גיל בארץ ובחו"ל

שירותי השכרת רכב בארץ או בחו"ל נועדו לבעלי רישיון נהיגה כמובן. גם כאן וגם בחו"ל ניתן לשכור רכב המיועד ליותר מנהג אחד. במקרה זה, יש צורך לשלם תוספת למחיר ההשכרה, אך לא מדובר בסכום משמעותי במיוחד.

ההבדל הקיים בין השכרה בארץ לבין השכרה בחו"ל ניתן למצוא בהיבטים כגון גיל הנהג. בארץ, ניתן לשכור רכב מגיל 21 ומעלה, כאשר יש צורך בוותק נהיגה (לרוב, שנה לפחות). נהגים צעירים או חדשים עשויים להיות מוגבלים במספר הדגמים שיותר להם לשכור. בחו"ל הגבלות הנהיגה מבחינת גיל עשויות להיות שונות, כאשר יש חברות שלא ישכירו לנהגים בני פחות מ-25 שנים.

השכרה והחזרה

בחו"ל, הרבה יותר מאשר בארץ, מקובל מאוד לשכור רכב בסניף מסוים ולהחזיר אותו בסניף אחר. פעולה זו מחויבת בתשלום נוסף (לעתים שירות זה מכונה בשם "העברה"). במידה ואתם מתכננים לאסוף את הרכב משדה התעופה, תדרשו בדרך כלל לשלם תוספת עבור מס נמל.

אך אפשרות זו חוסרת את הצורך בהסתמכות על שירותי מוניות או תחבורה בכדי להגיע למלון או לכל נקודה אחרת. יש להבין כי בהחזרת הרכב יש להקפיד על מיכל דלק מלא, ומומלץ לשמור על הקבלה של התדלוק האחרון. זה מונע אי הבנות בהחזרת הרכב וגם עשוי לחסוך זמן.

כדאי להשוות ולבדוק

שוק ההשכרה בארץ וכמובן גם בחו"ל נחשב למשוכלל מאוד. קל מאוד לבדוק ולהשוות מחירים וכדאי להתרשם גם מאיכות השירות. זקוקים לשירותי השכרת רכב בארץ? ואולי משכירים רכב בחו"ל? חפשו חוות דעת מלקוחות קודמים, חפשו מבצעים משתלמים, בדקו אילו סוגים של רכבים יכולים להתאים.

במקביל, יש להקפיד על חוקי התעבורה במדינות שונות שלא תמיד יספרו לכם לגביהם מראש. בדקו – באילו מדינות תצטרכו רישיון נהיגה בינלאומי ובאילו מספיק רישיון ישראלי? בדקו מהן הגבלות המהירות והיכן ישנם כבישי אגרה? באילו שעות לא כדאי להיכנס עם רכב למרכזי הערים? הכנה מוקדמת והשכרה נבונה יחסכו לכם כסף, אי נעימות וזמן.

דילוג לתוכן