השכרת רכב

בשעה טובה, סגרתם על טיסה לחו"ל. אתם נחושים בדעתכם לחקור כל פינה נידחת במדינה המיועדת, ויודעים שלא ניתן לעשות זאת ללא רכב. השכרת רכב היא הפיתרון היחידי עבורכם, אולם צעד זה מצריך כניסה לשדה משחק שאינו פשוט כלל.

כיצד ניתן לשכור רכב בחו"ל בצורה האידיאלית? איך תימנעו מ"עקיצות"? וכמה זה אמור לעלות לכם? שאלות אלה ואחרות בוודאי מעסיקות אתכם. אנחנו ננסה לענות עליהן.

שם המשחק: בינלאומיות

קודם להשכרת הרכב, עליכם לזכור, כמובן, שכללי מדינת ישראל כבר לא קיימים עבורכם במדינה אליה אתם מגיעים. רשיון נהיגה ישראלי, לכן, יהיה קביל בהנחה שהוא בינלאומי. מה שפחות מובן מאליו הוא כרטיס האשראי שלכם: הצטיידו בכרטיס אשראי בינלאומי (12 ספרות)- במידה ושכרתם רכב דרך חברה זרה, רק כך תוכלו לעשות זאת. חשוב להקפיד, כמובן, שכל אלה יהיו על שמו של שוכר הרכב.

בחירה בחברות השכרה מוכרות

כשאתם נוהגים ברכב במדינה זרה, בוודאי תרצו להיות בטוחים שתוכלו לקבל מענה על כל בעיה וקושיה בכל רגע נתון. לכן, חשוב לבחור בחברה מוכרת בתחום השכרת הרכב, ורצוי בחברה בינלאומית שפועלת במספר מדינות בעולם.

מעבר לכך, הקפידו לרשום לכם את כל מספרי הטלפון החשובים של החברה לשעת חירום- בעיקר את אלה שזמינים בכל שעות היממה. כפי שנוכחו לא מעט שוכרי רכב, בירור המספרים האלה קשה הרבה יותר באמצע הכביש, לצד רכב ששבק חיים.

עמידה בתקנות השכרת רכב בחו"ל

במרבית המקרים, הגיל המינימלי להשכרת רכב בחו"ל הוא 25, אם כי בחלק מהמדינות נהיגה אפשרית גם בגיל 21 (במקרה כזה, נדרשת תוספת מחיר). מעבר לכך, כמעט תמיד נדרש ותק של שנה לפחות על הכביש. כדי למנוע אי נעימויות, וודאו כי אתם עומדים בכל התנאים הנדרשים להשכרת הרכב.

בחירת רכב

פקטור מרכזי בהחלטה על השכרת רכב הוא השימוש המיועד בו: האם אתם זקוקים לרכב לנסיעות עירוניות קצרות, או שמא מעוניינים לחרוש איתו את המדינה ההררית לכל אורכה?

במקרה הראשון, רכב משפחתי יכול בהחלט לספק אתכם, בעוד שבמקרה השני דווקא רכב שטח מאסיבי עשוי להיות עדיף. אגב, המלצה ברורה היא שלא לשכור רכב בערים צפופות בעלות תחבורה ציבורית מתקדמת (לונדון, פריז וכו'), אלא לנסיעות מחוץ לעיר.

זכרו שיש מגוון עצום של כלי רכב ודגמים, והמחיר משתנה בהתאם. הנוחות והיעילות של הרכב צריכים לשחק תפקיד מרכזי בהחלטה על אלה.

בדיקת הרכב

בחרתם כבר רכב? יפה מאד. עליכם לזכור שלא מן הנמנע שתיפלו על חברה לא אמינה, שתנצל את חוסר האונים שלכם במדינה זרה ותנסה לשפר את מאזן המזומנים שלה על חשבונכם. כך, למשל, בתום ההשכרה עלולים להתגלות שריטות ודפיקות שאין לכם שום קשר אליהן, ואתם תידרשו לשלם על הנזק.

טרם ההשכרה, עמדו על כך שמישהו מחברת השכרת הרכב יהיה לצידכם בעת הבדיקה, וירשום את כל הנזקים שכבר קיימים בחלק. לא מעט ישראלים גם נוהגים לצלם את הרכב טרם ההשכרה, למען הסר ספק.

קנסות על חריגה מהסכם ההשכרה

קנס כספי אפשרי גם בדרכים אחרות, אשר אתם נושאים באחריות בלעדית עליהן. המקרה הראשון הוא כאשר אתם חורגים מהזמן שניתן להשכרה. נניח ששכרתם רכב ל-24 שעות- מדובר ב-24 שעות בדיוק. כל איחור בהחזרת הרכב יגרור קנס רציני, בדרך כלל ברמה של יום השכרה נוסף.

מעבר לכך, רוב החברות מקפידות על כך שהמכונית תוחזר אליהן עם מיכל דלק מלא. אחרת, פשוט, מישהו אחר ייכסה בכספו על המחסור- ומי זה יהיה אם לא שוכר הרכב?

דילוג לתוכן