השכרת רכב

אוסטרליה היא בין המקומות המומלצים ביותר לצורך טיולים עם רכב שכור. בזכות הנופים הנפלאים, חיות הבר הייחודיות, המרחבים המרהיבים והתושבים מסבירי הפנים. לפני שבוחרים לצאת לדרך ולפני שרוכשים כרטיס טיסה, כדאי מאוד לדעת יותר על ארץ הקנגורו, המדינה היחידה שהיא יבשת שלמה…

חוויית נהיגה שאין כמותה

אפילו אנשים שאינם רואים את עצמם בתור חובבי נהיגה מושבעים רווים נחת מנהיגה עצמאית בארץ רחבת הידיים ומסבירת הפנים. בכלל, מדובר על ארץ מסבירת פנים לתייר בכלל וזאת בזכות היותה דוברת אנגלית, בעלת תרבות מתקדמת ואהבת אדם בכלל.

מבחינת נהיגה, רשת הכבישים במדינה מורכבת ממעט כבישי אגרה גדולים, הרבה כבישים מהירים מצוינים וכל זאת לצד דרכים צדדיות או נידחות, פחות מתוחזקות. הנהיגה, במיוחד באזורים פתוחים, מאפשרת ליהנות מנוף מרהיב ומתחושה שאין כמוה כאן, בישראל.

חובבי ההרפתקאות יכולים לבחור ברכבי שטח וליהנות מנסיעה בשבילי המדבר, אך מומלץ לבדוק לפני הנסיעה את תנאי מזג האוויר ולהצטייד במפה טובה. ג'י פי אס שעושה את העבודה באזורים העירוניים לא תמיד מספק.

במקום ובזמן שלכם

השכרת רכב באוסטרליה איננה מחייבת הוצאת רישיון נהיגה בינלאומי, אך יש שמעדיפים להצטייד ברישיון כזה על כל מקרה. היתרון של נהיגה ברכב שכור נובע מכך שניתן לתכנן את הטיול בלי להסתמך על פתרונות תחבורה אחרים. בצורה כזאת אין צורך להתכוונן לשעות של אוטובוסים, חשמליות או רכבות, ואין צורך להוציא כסף רב על מוניות.

לבד מחוויית הנסיעה שאותה הזכרנו, לא בכל מקום ברחבי היבשת ישנה תחבורה ציבורית איכותית. למרות שלא חסר מה לעשות בחופים ובערים הגדולות, לא כדאי לוותר על נסיעה לאתרים מרוחקים יותר, לבקר בשמורות ובאגמים, ופשוט – לנסוע לאן שמתחשק.

על תרבות ונהיגה

תרבות הנהיגה באוסטרליה חיובית מאוד. מרבית הנהגים אדיבים, ומומלץ מאוד להשתלב באווירה זו. ההקפדה על חוקי התנועה ניכרת ותיירים שאינם מקפידים על חגירת חגורות בטיחות (גם מאחור, כמו בישראל) עלולים לסבול מאי נעימות קשה ומתשלום של קנס בלתי מבוטל.

מבחינת מהירות הנסיעה המותרת, בהכללה מדובר על כללים דומים למדי לאלו הנהוגים בישראל, למעט כמה מהכבישים המהירים, שם ניתן לנהוג במהירות גבוהה יותר.

חשוב לזכור שרבות מהדרכים חוצות את מרחבי החיים הטבעיים של חיות הבר המקומיות. יש לשים לב לשילוט מתאים ולהיזהר במיוחד בשעות החשיכה. פגיעה בחיות בר איננה חוויה נעימה והיא גם בהחלט מסוכנת.

למתכננים נסיעות ארוכות חשוב לשים לב ולהצטייד מראש לא רק בצידה, באוכל ובמים, אלא גם בדלק. הרחק מהערים הגדולות ישנם מרחבים שבהם תחנות הדלק פרוסות בדלילות יחסית. בנוסף, שעות הפעילות שלהם מצומצמות ולא כדאי להסתכן.

חופים ושאר אתרים

אוסטרליה ידועה בזכות החופים המרהיבים שלה, שמתאימים לגולשים, לחובבי ספורט מים, ולכל חובבי תרבות הפנאי והגלים. אזור ה"גולד קוסט", למשל, נחשב לאזור תיירותי מובהק שיש לו הרבה מאוד מה להציע. לבד מחפים נפלאים, שהקנו לאזור את שמו, ניתן למצוא בו גם מסעדות, בתי תרבות ואפילו בתי קזינו לחובבי ההימורים. זהו בהחלט אזור מתאים לבני כל הגילאים.

גם ביקור בסידני הוא חובה של ממש, שם מומלץ להגיע לבית האופרה המפורסם והמרהיב, אחד הסמלים המודרניים המוכרים ביותר של העיר ושל אוסטרליה בכלל. גם גנים בוטניים נפלאים יש לעיר, מקום ששווה להגיע אליו לטיול ארוך, או אפילו לשיטוט קצר. חובבי החיות לא יוותרו על גן החיות שנמצא בקרבת מקום או לכל הפחות על ביקור באקווריום העירוני.

לפני סיום נזכיר שמי שלא ישאיר זמן לטיול בשמורות הייחודיות הפזורות באוסטרליה יפסיד חוויה של ממש. יודעי דבר ממליצים בעיקר על חלקה הצפוני של היבשת, ויש שמייחדים לאזור טיול שלם בפני עצמו.

דילוג לתוכן