השכרת רכב

השכרת רכב בנאפוליבשנים האחרונות הקסם של נאפולי בפרט, ואזור דרום איטליה בכלל, התגלה על ידי לא מעט ישראלים. ההנחה כיום היא שיש באזור הרבה מאד מה לעשות ולראות, בין אם אתם מתעניינים במוזיאונים ובאמנות, בארכיטקטורה, באתרים היסטוריים ובאתרי טבע. כל אלה הופכים את האפשרות של השכרת רכב באזור ללגיטימית.

חוקי התנועה של נאפולי

חוקי התנועה הבסיסיים של נאפולי אינם שונים מאלה של ארץ המגף כמכלול, כשברוב המקרים החוקים האלה יהיו מוכרים לכם ממקומות אחרים בעולם. למרבה המזל, באיטליה נוהגים בצד ימין של הכביש, כשהאיסורים המרכזיים לא מפתיעים: האיסור לשוחח בטלפון במהלך נהיגה או לנהוג תחת השפעת אלכוהול.

הכמות המרבית המותרת של אלכוהול היא שמונים מיליגרם לכל מאה מילילטר של דם, כמות מעט גבוהה יותר מישראל אבל עדיין כזו שצריכה להביא לכך שלא תנהגו לאחר שאתם שותים.

המהירות המקסימלית המותרת משתנה בהתאם למקטע הכביש הפרטני, ועומדת על חמישים קילומטר לשעה בכביש עירוני, תשעים קילומטר לשעה בכביש משני מחוץ לעיר, 110 קמ"ש בכביש ראשי מחוץ לערים ו-130 קמ"ש בכביש מהיר.

בכבישי אגרה, ובדרום איטליה בהחלט יש כאלה, ניתן לנהוג בעד 145 קמ"ש. שימו לב שבאיטליה אסור להושיב ילדים עד גיל 12 במושב הקדמי של הרכב, אלא אם יש ברכב מושב בטיחות ייעודי.

השכרת רכב בנאפולי: שאלה של כדאיות

לאחר שמבינים איך נוהגים בנאפולי בפרט ובאיטליה בכלל, צריך לשאול עד כמה זה כדאי. התשובה לשאלה הזו מורכבת, ותלויה בעיקרה בסוג הטיול וביעדים שאתם מתכוונים לראות. אם הטיול מתמקד אך ורק בנאפולי עצמה, רבים יטענו שניתן לוותר על הרכב.

הסיבה היא שיש בעיר "מלכודות" שונות עבור שוכרי הרכב, למשל מקומות בעלי גישה בעייתית או אסורה, בעיות חניה וכן הלאה. כמו כן בטיולים בתוך נאפולי אפשר ללכת ברגל – חלק מאתרי החובה של העיר סמוכים אחד לשני – או להתבסס על תחבורה ציבורית. זה לא אומר שאי אפשר לשכור רכב בנאפולי עצמה, כשיש מצבים בהם ההשכרה תהיה נוחה ואף מתבקשת.

השכרת רכב בנאפולי: במיוחד לנסיעות מחוץ לעיר

הכדאיות של השכרת רכב בנאפולי עולה בצורה משמעותית כאשר מעוניינים לצאת מהעיר למספר ימים ולחקור את האזור המרתק והיפה כל כך של דרום איטליה. במרחק נסיעה קצר מנאפולי תמצאו מוקדי עניין דוגמת האי קאפרי, חצי האי סורנטו, הר הגכש ווסוביו, פומפיי וההיסטוריה העגומה שלה ועוד.

טיולים מחוץ לנאופי יהפכו לנוחים פי כמה באמצעות רכב שכור, שמבטל את התלות בתחבורה הציבורית – שהיא מוגבלת יותר מאשר בתוך נאפולי עצמה – ומקצר זמנים. עם רכב שכור אפשר להגיע למקומות שרוצים באמת לראות בזמנים המתאימים ביותר.

בחירה די מקובלת היא לשכור את הרכב לאחר מספר ימי טיול בנאפולי עצמה או כשמעוניינים ביום טיול מחוץ לעיר.

השכרת רכב בנאפולי: כך עושים זאת נכון

באיטליה יש היצע רחב של חברות השכרה שמציעות את שירותיהן, הן חברות מקומיות והן סניפים של חברות בינלאומיות. מומלץ בתנאים האלה לבצע בדיקה בין מספר חברות ולבחור בסופו של דבר בחברה שמשדרת אמינות ושמציעה הצעה הוגנת (לא תמיד ההצעה הזולה ביותר היא המומלצת).

חשוב לא פחות להגדיר את מאפייני ויעדי הנסיעה, מה שיאפשר לבחור בסוג הרכב. באיטליה כמכלול נפוצה הרבה יותר נהיגה ברכב ידני ולא אוטומטי, והדבר משפיע על היצע הרכבים המוצעים על ידי חברות ההשכרה, כך שמומלץ לבחור את העסקה המשתלמת ביותר.

נפח המנוע, גודל הרכב, שטח תא המטען והאביזרים הנלווים הם חלק מהשירותים המוצעים על ידי החברות, ויש לקחת אותם בחשבון כשמשווים מחירים.

דילוג לתוכן