השכרת רכב

בשל העובדה שהשכרת רכב נהוגה במקרים רבים להתבצע במסגרת טיול, ניתן להשתמש גם בתחום זה במונח מקובל בתחום התיירות. המונח "השכרת רכב ברגע האחרון" או "השכרת רכב בדקה ה-90" מביע אפשרות שיכולה לגלם בתוכה גם יתרונות וגם חסרונות.

בשורות הבאות נדבר על תופעת ההשכרה ברגע האחרון כחלק מתעשיית התיירות בכלל, מתי צעד כזה יכול להשתלם ומתי עדיף לפעול בצורה אחרת.

טיולי הדקה ה-90

ישנם מקרים שבהם אין מנוס מהשכרת רכב ממש בדקה ה-90. מקרים אלה חלים כאשר היציאה לטיול מתבצעת בהזמנה של הרגע האחרון. במקביל, ישנם מקרים אחרים שבהם שוכרים רכב ממש לפני היציאה – זה יכול להתבצע גם כאשר מדובר על צורך ברכב למטרה עסקית שלא תוכננה מראש, במקרה של קלקול ברכב שאירע יש מאין, וכן במקרים אחרים.

מכיוון שהמקרה הנפוץ ביותר או לכל הפחות אחד הנפוצים ביותר הוא הצורך ברכב לנסיעה בטיולים שלא תוכננו מראש, נרחיב יותר על מנהג טיולי הדקה ה-90.

טיולים כאלה, שיכולים להיות גם חופשה, נופש פעיל, חוויית אקסטרים בארץ או בחו"ל נפוצה מאוד בשל שילוב של שני גורמים: מצד אחד ישנם ספקים וסוכני נסיעות ש"נתקעו" עם הצעות לטיולים ו/או לטיסות שלא היו להם דורש. מצד שני ישנם הלקוחות שמחפשים דילים ומציאות או כאלה שלשמחתם התפנה להם זמן לצורך נסיעה.

השילוב הזה הביא להזדמנות פז – טיולים וטיסות בהנחות מופלגות. עם הזמן קמו אפילו חברות שמתמחות בטיולי הרגע האחרון, אבל עניין זה הוא כבר סטייה מהנושא.

הדבר החשוב לענייננו הוא שמי שמזמין לעצמו מקום במלון, טיסה, או כל טיול אחר ברגע האחרון זקוק גם לאמצעי תחבורה יעיל מהרגע להרגע. משום כך, עם התפתחות התיירות של הדקה ה-90 התפתח מאוד גם המנהג של השכרת רכב ברגע האחרון.

לפעמים זה כדאי

להשכרת הרכב בדקה ה-90 יש לא מעט יתרונות. היתרון הראשון והברור מכולם הוא בהנחה הממשית על המחיר הרגיל (מחיר המחירון המומלץ). כאשר מדובר על עונה חלשה או על תקופה של ירידה בהשכרות, חברות ההשכרה יהיו מוכנות להוריד במחיר, במיוחד להשכרות מחוץ לעונה וברגע האחרון.

בנוסף, בהשכרה של הרגע האחרון ניתן לקבל לעיתים גם צ'ופרים בדמות של רכב משודרג במחיר מוזל, אבזור עשיר יותר ועוד. גם מבחינת נוחות, לפעמים כל מה שצריך הוא פשוט לרדת מהטיסה, לסור לחברת ההשכרה הראשונה שמוצאים ולסגור עניין. לא צריך לבזבז זמן על חיפושים מתישים, על בירורים שלא נגמרים, על השוואת מחירים. יחד עם זאת, בדיוק בנקודה זאת מצויות החולשות של השכרה ברגע האחרון.

יש גם קשיים

הקשיים והחסרונות של השכרה בדקה ה-90 ראויים להיות מוזכרים גם הם. למרות שראינו שיש בצעד זה מן היתרונות חשוב לזכור גם את הצד השני של המטבע. השכרה של רכב ברגע האחרון יכולה להיות בעיתית בשיא העונה.

המטייל המעוניין ברכב עשוי למצוא את עצמו במצב שבו לא קיים רכב שבו הוא מעוניין או בקטגוריה המתאימה לו ביותר. לעיתים עשוי להיות מצב שבו השוכר נאלץ לקחת רכב יקר מדי, דגם שאינו נוח עבורו לנהיגה או אפילו מצב שבו אין רכב פנוי בחברה מסוימת ויש לחפש חלופות.

כאשר משקללים את שני הצדדים, אפשר להבין שבמידה וזקוקים לרכב שכור בשיא עונת התיירות עדיף להזמין מראש. במידה ומדובר על יציאה מחוץ לעונה, כדאי ליהנות מהיתרונות של הרגע האחרון.

דילוג לתוכן