השכרת רכב

בשעה טובה, החלטתם על חופשה בחו"ל, ואפילו כבר בחרתם יעד. המטרה העיקרית שלכם, עוד לפני שתתחילו לתכנן את הטיול הלכה למעשה, היא למצוא את ההצעות המשתלמות ביותר לכרטיס טיסה.  רכישתו, מטבע הדברים, תצריך הוצאה של מאות דולרים.

אלא שניתן, אם רק מחפשים, לחסוך אחוזים נכבדים במחיר הכרטיס. הנה מספר דרכים מרכזיות באמצעותן תוכלו לעשות זאת.

מחיר כפונקציה של סוג הטיסה

האפשרות הראשונה לחסוך במחיר הטיסה היא פשוט לאתר מראש  טיסות זולות יותר. יש לכך מספר היבטים: הראשון הוא להסתמך על טיסות שכר ("צ'אטר") – יהיו אלה טיסות מטעמן של חברות קטנות, אשר שוכרות מטוסים לצורך זה. עקב העובדה שבטיסות השכר בהחלט ייתכנו עיכובים בלוח הזמנים, או אפילו ביטולים של טיסות, מומלץ לעשות זאת בעיקר כשמעוניינים לטוס ליעד קרוב יחסית.

הטיסה המוזלת האחרת היא טיסת ה-Low Cost: בעבר הציעו זאת חברות זרות בלבד, אלא שבשנים האחרונות גם חברות ישראליות, דוגמת ארקיע או אל על, החלו לשווק כרטיסים מוזלים במיוחד. העיקרון כאן פשוט: הנוסע משלם עבור הטיסה בלבד, בעוד יתר התוספות – ארוחות, סרטים וכיוצא בזה – ניתנות להזמנת בתוספת תשלום. אופציה זו משמשת בעיקר לטיסות בנות מספר שעות במזרח התיכון או באירופה, בהן ניתן להסתדר עם סנדוויץ' שמביאים מהבית, או ללא סרט.

הדרך השלישית באמצעותה ניתן להוזיל את מחיר הטיסה היא לבחור בטיסות בעלת עצירת ביניים. זו עשויה להתבצע בכל אחת מהמדינות בדרך ליעד, כשפרק הזמן של ההמתנה משתנה אף הוא בכל אחד מהמקרים. לכן, חשוב לוודא בדיוק מהו אורך העצירה ביעד הביניים – בילוי יותר מ-10 שעות בשדה תעופה, בהמתנה לטיסת ההמשך, אינו דבר נעים כלל.

מציאת ההצעות המשתלמות ביותר

במהלך השנים, השתרשה בקרב ישראלים רבים התפיסה שחברות התעופה הזרות יהיו תמיד זולות יותר. בין אם הם צודקים ובין אם לא, אי אפשר שלא להתייחס להיבט משמעותי נוסף, והוא שחברות רבות מציעות טיסות לכל יעד, ואפילו באותו תאריך. באמצעותה השוואת מחירים פשוטה, ניתן למצוא מחירים משתלמים במיוחד, ולחסוך לא מעט כסף.

כיום, בעידן האינטרנט, הדרך הנוחה ביותר לבצע את ההשוואה הזו היא באמצעות אתרים שזוהי התכלית העיקרית שלהם. עיקרון השימוש פשוט בכל קנה מידה, ומבוסס על הגדרת משתנים דוגמת יעד הטיסה, התאריך, סוג המחלקה הרצויה והרכב הנוסעים. בתוך שניות, ניתן למצוא לא מעט הצעות, ולבחור את זו המשתלמת ביותר מביניהן.

הזמנת טיסה ברגע האחרון

מועד הזמנת הטיסה מהווה משתנה חשוב ביותר במשוואת המחיר שלה. בעיקרון, אין כאן כלל קבוע שניתן להצביע עליו, שעה שהביקושים לכרטיס הטיסה לכל אורך השנה הם שיגדירו את המחיר. עם זאת, ניתן למצוא מספר דגשים שמתקיימים בדרך כלל. הראשון הוא שהזמנה מוקדמת של כרטיס טיסה – חודשים לפני המועד שלה – עשויה להביא לתעריפים זולים מאד (בעיקר במקרה של טיסות צ'ארטר וטיסות Low Cost). בהמשך, כאשר המטוס מתמלא, נוטות חברות התעופה להעלות, בהתאם, את מחירי הכרטיס.

ההיבט האחר, המעט מנוגד, הוא שהזמנת כרטיס הטיסה ברגע האחרון עשויה להביא אף היא למחיר נוח ביותר. כל אותן הזמנות בדקה ה-90, אפילו יום או מספר שעות לפני הטיסה, עשויות להפוך למשתלמות במיוחד. עם זאת, חשוב להבין שבדרך זו יש מידה לא מבוטלת של סיכון, בעיקר בחודשי הקיץ: ייתכן כי הכרטיסים פשוט יאזלו להם, כך שעלולים להישאר עם המזוודות ארוזות – אך ללא כרטיס טיסה.

למידע על חברות להשכרת רכב בחו"ל- לחץ כאן

דילוג לתוכן